שיווי משקל וסחרחורת

sharhoret

מערכת שיווי המשקל היא אחת המערכות החשובות בגוף. היא מאפשרת התמצאות במרחב ושמירה על יציבות. כאשר קיימת פגיעה במערכת זו אנו חשים בסחרחורת, בחילה, הקאות ואי יכולת לתפקד.

השלב הראשון בטיפול בסחרחורת הוא זיהוי מקור הסחרחורת. אנו מבחינים בין Vertigo(סחרחורת סיבובית) ובין Dizziness. בסחרחורת סיבובית החולה חש שכל העולם מסתובב. מקור תחושה זו הוא במערכת שיווי המשקל שבאוזן הפנימית. במצב של  Dizzinessהחולה חש שהוא "מרחף", יש לו "שחור בעיניים" או שהוא "הולך להתעלף". סחרחורת מסוג זה מקורה אינו באוזן הפנימית אלא במערכת הנוירולוגית, האורטופדית או הפנימית. הסיבות השכיחות לקיומה של סחרחורת שמקורה באוזן הפנימית הן דלקת וירלית, פגיעה באבני סידן קטנות שנמצאות בתוך האוזן הפנימית ומחלת "מנייאר".

הסחרחורת שמקורה בדלקת וירלית חולפת מעצמה כעבור ימים אחדים. במקרים של פגיעה באבני הסידן, המחלה בדרך כלל חולפת מעצמה כעבור חודשים אחדים, לעתים יש צורך בביצוע פיזיותרפיה מיוחדת לסחרחורת במחלה זו. מחלת "מנייאר" היא מחלה כרונית המופיעה בהתקפים. תדירות ההתקפים ומשכם שונים מאדם לאדם. ב-70% מהמקרים אפשר לטפל במחלת "מנייאר" באמצעות תרופות שונות ובדיאטה דלת מלח. בחלק האחר של המקרים יש צורך בהתערבות כירורגית.

פרופ' קרוננברג מבצע את כל מגוון הניתוחים האפשריים לסילוק סחרחורת: הזרקת חומרים שונים לתוך האוזן התיכונה, שחרור מערכת נוזלי האוזן הפנימית וניתוק מערכת שיווי המשקל של האוזן הפגועה.

call_now

המרפאה הפרטית של פרופ' קרוננברג נמצאת
ברח' ויסוצקי 4, (בית רופאים, מרכז חיבורים) תל אביב. 
טל. 03-6724166 פקס. 03-9599905
ופועלת בימים שני ורביעי בשעות 19:00 – 16:00
דוא"ל :  kro@smile.net.il