ניתוחי בסיס הגולגולת

ניתוחי בסיס הגולגולת

בסיס הגולגולת הוא אזור קשה להגעה, ולכן מעטים הם המנתחים המתמחים בשטח זה. האזור נמצא בעומק האוזן הפנימית ומשיק למוח. הצורך בהגעה לאזור זה מתעורר כאשר נדרשת כריתת גידולים או כאשר יש לתקן שברים וחבלות לעצבים שנגרמו בתאונה.

הגידול השכיח ביותר בבסיס הגולגולת הוא "נוירומה אקוסטית". גידול זה מתבטא בליקוי שמיעה ולעתים בסחרחורת ובכאבי ראש. זהו תמיד גידול שפיר, אשר איננו מסכן את חיי החולה בשלבים הראשונים של המחלה. עם זאת, בגלל שהגידול נמצא קרוב לגזע המוח, יש לסלקו לפני שהלחץ שלו על גזע המוח יגבר. זיהוי הגידול מתבצע בעזרת בדיקת MRI.

בחבלות שונות שנגרמות לבסיס הגולגולת בתאונות עלולים להופיע שברים בעצמות הגולגולת. שברים אלו יכולים לגרום לנזק באיברים שונים הנמצאים בבסיס הגולגולת. זיהוי מוקדם של שברים אלו בעזרת צילומי CT יכול למנוע הופעת סיבוכים מאוחרים ולכוון את הרופא לטיפול הנכון (פירוט בנושא זה תוכלו למצוא בסעיף עצב הפנים שבאתר זה).


mriפוליפים בסינוסים יכולים לעתים לפרוץ לבסיס הגולגולת הקדמי ולארובת העין (ראו הרחבה בסעיף ניתוחי אף שבאתר זה). במקרים אלו מתבצע ניתוח לבסיס הגולגולת הקדמי, שבו החתך הניתוחי נסתר בתוך קו השיער. בניתוח זה מסולקת עצם המצח מסולקת ואיתה הפוליפים והדלקת.

פרופ' קרוננברג התמחה בשטח זה אצל פרופ' פיש, שהוא מהמנתחים הידועים של בסיס הגולגולת. בהתמחות הזו, שהייתה בין השנים 1984-1985, השתלם קרוננברג במגוון הניתוחים האפשריים באזור זה. בין הניתוחים: סילוק גידול מסוג נוירומה אקוסטית וכן תיקוני עצב פנים במקרים של שיתוק שנגרם בחבלה. כל הניתוחים מתבצעים בשיתוף פעולה עם רופא נוירוכירורג.

call_now

המרפאה הפרטית של פרופ' קרוננברג נמצאת
ברח' ויסוצקי 4, (בית רופאים, מרכז חיבורים) תל אביב. 
טל. 03-6724166 פקס. 03-9599905
ופועלת בימים שני ורביעי בשעות 19:00 – 16:00
דוא"ל :  kro@smile.net.il